maandag 7 mei 2012

meivakantie en spelletjes



vorige week hebben we heerlijk vakantie gehad
vrij van werk
vrij van allerlei andere taken

lekker om de beurt uitslapen
dwz niet om half 7 eruit moeten
maar 2 uurtjes langer mogen slapen
heerlijk!



leuke uitjes met de kinderen
zoals een leuke kinderboerderij
het zwembad
of met vriendjes naar het natuurmuseum

(hoewel de kinderen ook genieten van een pyamadagje
lopen het liefst om 2 uur 's middags nog in hun pyamaatjes rond ;-)





onze kinderen vinden spelen heerlijk
met andere kinderen
of thuis spelletjes doen
de tafel leegruimen en dan alle playmobil erop
of: met het piratenschip 2 uur in bad spelen, tot je rimpelige vingers hebt
zelfs kleine Anna kan al heerlijk alleen spelen: met duplo en de dieren





Christi was dit jaar op Koninginnedag met een erg leuk spel
van de rommelmarkt thuisgekomen: rollit junior

verder zijn er nog wel wat favoriete spelletjes:
van kolonisten
tot kwartetten


een tijdje waren we hier lid van de spelotheek
geweldige uitvinding!

toen Boaz 2 jaar werd, konden we niets bedenken
behalve allerlei grote plastic gevaarten
die we helemaal niet in huis wilden hebben ;-)

dat was het moment dat we aan de spelotheek dachten
hij kreeg dus een abonnement voor zijn verjaardag

ik denk dat we 2 of 3 jaar met plezier lid zijn geweest
we hebben vanalles geleend: duplo, spelletjes, groot tuinspeelgoed

alleen...
ik vergat het vaak op tijd in te leveren
en er raakte nog weleen wat kwijt

allemaal zuur boetegeld dus


ik besloot er maar een tijdje mee te stoppen
en wat vaker bij de kringloop
of op de rommelmarkt wat speelgoed / spellen te kopen

en dat bevalt eigenlijk prima



kinder scrabble bijvoorbeeld lag voor een klein prijsje bij de kringloop
erg leuk spel!
mooie houten stenen
en twee kanten bord: ook eentje voor kinderen die nog niet zo goed kunnen lezen






evenals het beroemde torentjesspel
gister nog is het hier gespeeld
toch leuk, voor een euro

batanimo kreeg Boaz voor zijn vijfde verjaardag
ze vinden het verschrikkelijk leuk!
het is gemakkelijk mee te nemen
en weer eens wat anders
(Djeco is trouwens een erg leuk merk
voor papier, spelletjes en nog veel meer!)


ook bert bever valt altijd goed in de smaak
is in de zomer zelfs mee op vakantie geweest



ach... en natuurlijk is verstoppertje ook heel leuk
en 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' als we een lange reis maken!

wat zijn jullie favoriete spelletjes?


4 opmerkingen:

  1. Ha leuk, spelletjes!
    Ik kijk ook regelmatig bij de kringloop, maar heb sommige spelletjes ook net zo hard weer teruggebracht, dan zag het er leuk uit, maar was er echt geen knal aan!
    Laatste vondst: Pim-pam-pet! Ik denk dat deze leeftijd (6 en bijna 5, beginnende lezertjes) de énige leeftijd is dat dit spel leuk is, maar ze vinden het geweldig.
    Hier ook favoriet (en door ons nieuw gekocht): Boomgaard van Haba. Het is een coöperatief spel, en dat is regelmatig een verademing met dit stel waarvoor alles, werkelijk alles een competitie is.
    Haba heeft veel spellen, ze zien er allemaal prachtig uit, maar of ze allemaal zo leuk zijn, weet ik niet.
    Wat wij deze week vaak hebben gedaan, bijv. tijdens het wachten op de pannekoeken in het restaurant: iemand noemt een woord, en de volgende moet met de laatste letter een nieuw woord noemen. Ze zijn nog in de fase dat het hele woord gespeld wordt en triomfantelijk de laatste letter genoemd wordt, dus uitdagend genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog. Ik dacht gisteren nog: ik moet eens wat meer spelletjes met de kinderen doen. ze doen alles online ( zijn wat groter dan die van jou). Dus wat ik voor de dag wil halen is Stratego, Ganzenbord, en Wie is het. Vooral Stratego is erg geliefd hier.

    Mooie foto's joh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi jedidja
      maar... ik doe eigenlijk helemaal geen spelletjes met ze! ik ben van het voorlezen en knutselen; manlief van de spelletjes.
      'wie is het' is hier ook erg populair trouwens.

      Verwijderen
  3. Mijn kinderen zijn ook gek op spelletjes, nu ze ouder zijn vooral risk/stratego/monopoly en van die andere langdurende spelletjes, maar helaas vinden papa en mama daar dus echt niks aan. Toen ze klein waren wel trouwens (jongste is 15 jaar)Toen kon ik er echt van genieten, maar ja die spelletjes duurden ook nooit zo lang! Wat ene prachtige foto's, je kan zien dat de kinderen(en dus jullie) een heerlijke vakantie gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen