zondag 17 februari 2013

veertigdagentijd 2013: TEAR kalender week 2


een beetje te laat
alsnog een blogje over de veertigdagentijd

in eerdere jaargangen ;-)
kun je er meer over lezen

in 2010 en 2011 schreef ik twee leesroosters
om in deze tijd met je kinderen te volgen
(zie de links rechts om er meer informatie over te lezen




je kunt ze ook nog per mail aanvragen!)

eentje over de bijbelse lijn naar Jezus toe
en eentje over 'lam van God' uitlopend in een sedermaaltijd


dit jaar hebben we het anders gedaan
ik heb kalenders van TEAR besteld

erg leuk!
elke week heb je een poster
die je ergens kunt ophangen

daarop staat voor elke dag een bijbeltekst
en een stukje tekst
soms nog wat informatie

allemaal rond thema's die bij TEAR horen:
armoede, gerechtigheid, delen


ik merkte alleen dat de teksten best moeilijk zijn
zeker voor onze kinderen van 2, 6 en 8 jaar

ik besloot dus teksten te schrijven
en opdrachten te verzinnen erbij


voor week 1 is dat niet gelukt
maar voor week 2 wel!

ik heb een PDF document met voor de 6 dagen van komende week
een tekstje en voor elke dag een opdracht oid

mail me om dit document te ontvangen!
jannekeniemeijer [at] hotmail [dot] com


1 opmerking:

  1. Wat een mooie kalenders, en wat een goed idee! Ik ga nu even een mailtje sturen;)!

    BeantwoordenVerwijderen