donderdag 11 juli 2013

juffen bedankt!


onze kinderen hebben alweer
een paar dagen
vakantie!

school is afgelopen voor dit jaar

heerlijk!

ik geef de juffen
(en meesters, als die er zijn)
altijd een vakantie-kadootje

ze steken vreselijk veel tijd
en aandacht
en liefde
in onze kinderen

daar wil ik ze graag voor bedanken!

ik geef graag iets simpels
en iets dat zelf gemaakt is
elk jaar is dat weer even zoeken

dit jaar dacht ik:
ik maak zoveel kaarten zelf
waarom zou ik ze niet eens kaarten geven?





dus ik maakte 40 kaarten
zocht met christi leuke plaatjes uit
uit de vintage kinderboekjes van de kringloop
(ken je mark en mieke? zo leuk...)
knipte stukken oud muziekboek door
oude atlassen
en kocht washitape bij de action
ik naaide en lijmde alles op elkaar
en verpakte het in een cellofaantje
beetje raffia
en een zelfgemaakt kadolabeltje


nu hoeven de juffen
even 6 weken geen kinderen te leren schrijven
mogen ze zelf aan de bak: kaarten schrijven ;-)

natuurlijk kun je op internet ook allerlei leuke ideeën zien
ik zag bijvoorbeeld deze site met printables
je kunt er een printbaar bedankboekje kopen

als je op pinterest zoekt op 'teacher gifts'
vind je ook allerlei leuke ideeën



en uiteindelijk...
even de tijd nemen
om tegen juf te zeggen
waarom je haar dankbaar bent
is misschien wel het meeste waard!

of je schrijft het op...
op deze leuke kaartjes van studio vrolijk

als je kind op een niet-christelijke peuterspeelzaal,
school, of opvang zit,
kun je misschien een leuk christelijke kado geven.
rond kerst geef ik soms de cd / dvd van 'waarom kerst'

heb jij nog een leuk idee? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten