zaterdag 4 september 2010

kraamkado's

de afgelopen tijd heb ik heel wat kadootjes gekregen; of anna natuurlijk!
kadootjes krijgen vind ik erg leuk; en kadootjes geven ook.
er waren ook erg leuke bij...

hierbij een lijst van de kadootjes die ik erg leuk vond omdat ze zo persoonlijk / duurzaam / inhoudelijk waren:

  • een kaartje van een blogvriendin; het was een kaartje van fairmail; prachtig kaartje voor een goeie organisatie; via deze website kun je de kaarten bestellen
  • een pan eten! van iemand uit de gemeente. een beter kraamkado kan ik niet bedenken... je hoeft niet te koken; hebt wat minder afwas; en je eet heerlijk! ik doe het zelf ook regelmatig; een krat met eten inclusief toetje bij een kraamgezin afleveren.
  • van een groep mensen vroeg ik bladmuziek; volgens is het voor een baby al leuk om te horen hoe de rest aan 't zingen is :-) we kregen 2 mappen met opwekking voor kids muziek; helemaal leuk!
  • van mijn moeder een prachtige liedtekst van elly; met een mooie zelfgemaakte tekening erbij; ontroerend...
  • van een lieve vriendin een kadootje om mij te verwennen: een setje van de body shop. goed bedrijf met heerlijke producten; duurzaam kadootje!
  • boekjes vinden wij altijd leuk! of dat nu een boek van pluk van de petteflet is of de leuke b-boekjes van de ibb. die b-boekjes zijn erg leuk: soort nijntje-concept, maar dan van bijbelverhalen. heldere tekeningen en 4 regels in rijm per verhaal.
  • het aanbod van een vriendin en een zus om kleertjes te lenen. ik vind het erg leuk om zelf kleertjes uit te zoeken; maar het is ook superhandig om er wat bij te kunnen lenen! scheelt een hoop in de aanschaf en die eerste kleertjes hebben ze maar een paar weken aan...
  • een mooie roos, gewoon om van te genieten!
  • een mooie persoonlijke kaart. ik heb er zo van genoten als mensen echt een verhaal op de kaart schreven. een vriendin van langer geleden die de tijd nam om op te schrijven hoe het met hen gaat; een moeder van bijna volwassen kinderen die mooie woorden over opvoeding schreef; een vriendin die beschreef hoe mooi ze de bijbeltekst op het geboortekaartje vond; mooie wensen en persoonlijke woorden!
  • en het grappigste kado was natuurlijk het zwembroekje in het kleinste maatje dat ik van mijn bijna 30 jarige broer kreeg ;-)
uiteindelijk gaat het natuurlijk helemaal niet om het kado, maar om wat erachter zit. de liefde, de aandacht, de verbondenheid. bijzonder om dat weer te ervaren. anna is niet alleen op de wereld; maar om ons heen staan veel mensen die met ons meeleven, met ons meebidden, met ons mee genieten...

hilary clinton schijnt gezegd te hebben: it takes a village to raise a child
wat heerlijk dat er zoveel mensen zijn!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog heb jij.
    Ga je volgen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke

    Leuke blog over al die mooie cadeautjes, mooi als iets niet alleen voor jezelf leuk is maar ook nog iets extra's heeft. Grappig dat jij ook aan de wandel bent met warm eten, dat doe ik wel eens :-)

    De tas... meisjesstoffen zijn makkelijker te vinden dan stoer jongensspul lijkt het wel... Ik naai zelf dan ook vooral voor dochter. Binnenkort hoop ik naar het stoffenspektakel te gaan , misschien dat ik dan iets vind. Dan laat ik het je weten. Wilde je verder hetzelfde model? En hoe lijkt het je als ik aan de binnenkant 'geplastificeerde' stof doe? Dan blijft 'ie schoner (al is het 't minder 'groen' dan van katoen). Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen