woensdag 6 april 2011

allemaal kinderen bij de maaltijd van de Heer!


vanavond waren we wat vroeg klaar met eten

we lazen de tekst voor vandaag
maar twee verzen...
dus dat kon christi wel voorlezen

we lazen het stukje
en praatten er wat over door

en toen natuurlijk nog even lekker kleuren
christi wilde vooral zelf ook nog een kindje erbij tekenen
grappig om te zien!


we komen er niet elke dag aan toe om de verwerking te doen
maar ik vind het wel erg prettig om elke dag een bijbeltekst te lezen
en het stukje erbij

ik merk dat voor de kinderen een aantal dingen dichterbij komen
de nieuwe wereld van God
wie Jezus is
wat het offer betekent

verder draaien we hier de nieuwe cd van 'weet je dat de lente komt'
die kwam ik opeens tegen en heb ik meteen besteld
leuk!
hier kun je nog een filmpje zien van de presentatie


we kregen nog een leuk kartonboekje
speciaal over lijdenstijd en pasen
dat ligt ook voor het grijpen

de juf van christi mailde nog wat knutsel ideeën:
vastendoosje

volgende week gaan de bijbelverhalen over de onderdelen van de sedermaaltijd
maar dan niet vanuit joods, maar vanuit christelijk oogpunt

bij de kinderen op school gaan ze ook zo'n sedermaaltijd vieren
van internet heb ik informatie gehaald en een soort 'liturgie' in het nederlands geschreven
misschien ook iets voor jullie school?


en dan is het ook zomaar weer lente!
we genieten van de zon
van de tuin
zaadjes in de bakken
plantjes in de tuin

ook de natuurtafel is wat aangekleed
nog niet echt met veel natuurdingen
maar wel echt lente

de letters lente heb ik uitgeprint
en wat schaapjes en vogelnestje gekocht
een kommetje met basilicum onderin
en een stukje behang erachter


nu nog wat bolletjes erbij!
en zo snel mogelijk wat bloemetjes uit de tuin...

1 opmerking:

  1. Hoi Janneke,

    Heb je mijn foto's nog ontvangen?
    Ik zal je vanavond of morgen nog een paar nieuwe sturen, we hebben net weer een dag gedaan, erg leuk!
    Als je het leuk vindt mag je ze plaatsen hoor!

    groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen