zondag 27 november 2011

viertafel advent


vandaag was het dan de eerste zondag van advent
dat betekent dat er een advent viertafel werd ingericht

(als je er meer over wilt lezen,
kun je de maanden november en december
uit eerdere jaren voor jezelf nalezen...)

inspiratie deed ik dit jaar op bij jente
zij heeft een CreAdvent georganiseerd
om samen adventslichtjes te decoreren


was ik ook van plan
ik had zelfs al allerlei lintjes gekocht...
maar er kwam griep tussendoor
en het leesrooster kostte ook veel tijd...
een andere keer dus maar!

voor mezelf heb ik wel jampotjes gedecoreerd
en staan die nu op de viertafel

wat staat er op de viertafel:
- 4 jampotjes met zand en waxinelichtjes
- om de jampotjes lintjes met papieren sterretjes (papier van de action) en daarop gestempeld één, twee, drie, vier
- bij elke week een bijbeltekst die aansluit bij wat er die zondag in de kerk met de kinderen wordt gedaan, adhv het project van vertel het maar
- boven het tafeltje de platen van het project van de kerk die je zelf kunt uitprinten
- nog een ster, engel en kerstklokje


vanaf dinsdag lezen we het adventsrooster 'stronk van isai'
ik moet nog goed over een boom nadenken...

en vanaf 1 december is ons adventshuis weer aan de beurt
met elke dag een liedje

wat doen jullie met advent?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi,

    Ziet er allemaal heel gezellig uit hoor. Ikzelf doe vooralsnog niets bijzonders met advent. Zou ik misschien wel willen, maar ben nog groen op dat gebied. Wij hebben ook geen kinderen, misschien moet ik jouw programma volgen en doen alsof ik het kind zelf ben. Ik zal er van alles van opsteken!
    groet,
    maxi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Janneke.
    Wat een goed idee om zo'n kijktafel te maken.
    Ik wil morgen met mijn kinderen ook zoiets gaan maken.
    Het lijkt me heel goed om er zo bewust mee bezig te zijn, zo gaat de kersttijd meer voor ze leven, en voor mezelf ook...!
    Leuke blog trouwens!
    Ik hoop nog eens een kijkje te nemen.
    Groetjes Annette.

    BeantwoordenVerwijderen