vrijdag 20 september 2013

weekend wensen 1


vandaag begint het weekend
vanavond!

opblijfavond?

bij ons wel

ik heb daar goede herinneringen aan
we kregen chips!
in van die houten appelschaaltjes
of een koffie filterzakje ;-)


en we mochten langer opblijven
lekker lezen
spelletje
TV kijken


in het weekend heb je soms ook even een uurtje voor jezelf
om iets te lezen
iets moois te maken
of lekker voor je uit te staren

mijn twittervriendin jacobine
zegt op vrijdag altijd: neem de tijd voor een speelkwartiertje

even een kwartiertje iets voor jezelf
springen op de trampo
dansen op een liedje
spelletje doen


heb een paar weekend tips voor je:

  • iets om te lezen: dit stuk van esther over social media en kinderen. onze kinderen zijn nog niet zo oud en gebruiken de laptop vooral om TV te kijken & engels te leren. maar ik vond het zinnige argumenten om eens over na te denken! 
  • iets om te bidden: dit gebed dat ik viavia onder ogen kreeg. prachtig. bid het aan het begin van een drukke zaterdag...
  • een leuke film om met elkaar te kijken: wij keken in de vakantie deze film, vooral geschikt voor 9+. we leenden 'm trouwens gewoon van de bibliotheek. 
  • mooie woorden om uit te printen en ergens in huis op te hangen; deze franciscaanse zegenbede
  • en tenslotte natuurlijk een lekker recept: deze boterkoek die ik maak met 175 gr suiker en 100 gr dadels. 


ik wens je alle goeds toe dit weekend!

dat de zon van Gods genade
je wangen verwarmt
en je ogen doet stralen








1 opmerking: