zondag 23 februari 2014

rust?


“Ga jíj een artikel over stilte schrijven? Wat een grap, zeg!” Het is wel duidelijk dat mijn vriendinnen er vooral om moeten lachen. Ze kennen mij als iemand bij wie de ideeën, activiteiten en deadlines over elkaar heen buitelen. Als ik ga koken, zet ik de radio aan, zodat ik intussen nog het nieuws meemaak. Scheelt me weer krantenlezen. En tussendoor gooi ik ook nog eens een paar tweets de wereld in. Mijn leven lijkt soms te bestaan uit het combineren van zoveel mogelijk dingen in de kortst mogelijke tijd. Dat is niet alleen de combinatie van werken, zorgen en vrijwilligerswerk. Het is ook wie ik ben: een bedenker met een groot plichtsgevoel. Ik begin overal enthousiast aan en als het saai wordt, ga ik er nog iets bij doen. Niet altijd makkelijk voor mijn omgeving – en ook niet voor mezelf. Zou stilte iets voor me zijn?




* * * 

verder lezen? 
dat kan!

het hele artikel vind je in jente 8
een christelijke tijdschrift over geloof | gezin | geniet

in het nr over rust
staan boeiende artikelen 

praktisch
doordenkend
inspirerend

echt de moeite waard! 


2 opmerkingen:

  1. Even terzijde...maar wat een geweldig kussentje op de stoel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsof ik over mezelf lees... Heel herkenbaar je blog! Ga de Jente kopen binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen