donderdag 27 maart 2014

zullen we ruilen?



zaterdag was ik er
op de eva dag
in drachten!

de ene vriendin deed een workshop
en van een ander kreeg ik een kaartje
helemaal leuk! 

een hok vol vrouwen
die allemaal een dagje eruit zijn
om tot rust te komen
en na te denken over wat GOd tegen je zegt
hoe je luistert
en zelf praat

niet elke vrouw zal zich in zo'n context
helemaal jofel voelen
maar denk er eens over... 
of er momenten zijn 
waar jij nieuwe impulsen krijgt
andere vrouwen ontmoet

dat kan op een eva-dag / weekend
maar ook in een sestra-weekend
een kloosterweekend
of een retraite
of gewoon met je vriendinnen 
of in je kerk natuurlijk ;-)

voor mij was het toch wel heerlijk
om er even helemaal uit te zijn
en alleen voor mezelf te hoeven zorgen





hoogtepunt was voor mij
het stilte-optreden van ronald koops

en het lied over 'ruilen' 

Zullen we ruilen? 
Jouw onrust voor Mijn vrede
Zullen we ruilen? 
Mijn toekomst voor jouw verleden
Zullen we ruilen? 
Mijn liefde voor jouw angst
En weet je? 
Mijn liefde duurt het langst


Zullen we ruilen? 
Mijn troost voor jouw verdriet
Zullen we ruilen? 
Dan geef Ik in je hart een lied
Zullen we ruilen? 
he, wat vind jij daarvan?
Zullen we ruilen? 
zodat jij weer zingen kan


Zullen we ruilen? 
al zit je nog zo in de knoop
Zullen we ruilen? 
dan geef Ik jou weer nieuwe hoop
Zullen we ruilen? 
dan maken wij een nieuwe start
Zullen we ruilen? 
geef me dan je hart


Zullen we ruilen? 
jouw mislukking voor nieuwe kansen
Zullen we ruilen? 
en zullen we samen dansen?
Samen dansen tot diep in de nacht
samen dansen net zolang tot jij weer lacht


Zullen we ruilen? 
al zit je nog zo in de knoop
Zullen we ruilen? 
dan geef Ik jou weer nieuwe hoop
Zullen we ruilen? 
dan maken wij een nieuwe start
Zullen we ruilen? geef me dan je hart 


Zullen we ruilen? 
Jouw onrust voor Mijn vrede
Zullen we ruilen? 
Mijn toekomst voor jouw verleden
Zullen we ruilen? 
Mijn liefde voor jouw angsten 
weet je? Mijn liefde duurt het langst


Zullen we ruilen?

[tekst herman boon]

altijd zijn er wel dingen in je leven
waar je bang van wordt
die je ongerust maken
of onzeker
waar je wakker van kunt liggen

zou je die dingen willen ruilen? 
voor de vrede van Christus? 

mijn wantrouwen
voor Zijn vertrouwen... 

mijn angst voor oordeel
voor Zijn veiligheid in de liefde van de Vader... 

misschien moet je het vooral wel durven
zeggen
uitspreken 

en dat deden we ook

met het prachtige lied van new irish hymns
'stil, mijn ziel'

Stil mijn ziel wees stil,
en wees niet bang
voor de onzekerheid van morgen.
God omgeeft je steeds
Hij is er bij,
in je beproevingen en zorgen.

God U bent mijn God
en ik vertrouw op U
en zal niet wankelen
Vredevorst vernieuw een
vaste geest in mij
die rust in U alleen





ik bedacht weer dat je soms je gevoelens moet laten gaan
en ze inderdaad moet inruilen
bij Jezus

en dat je dan echt moet doen
niet alleen erover nadenken

zoals in het lied ook staat: 
dat je geest vernieuwd moet worden

de manier waarop je voelt
en denkt
en reflecteert

en dat kan alleen als je ten diepste
God vertrouwt... 

zoals Jezus Hem vertrouwde

en het mooie van die ruil is dan weer
dat ik die vertrouwdheid zomaar krijg





en we kregen nog iets

bij een vrouwendag horen kadootjes ;-)

een lief hartje
om aan je tas te hangen

anna vond 'm wel prachtig
ze zag 'm gister 
en zei: 
"hé mama, dat is de liefde van Jezus!" 




1 opmerking: