donderdag 28 mei 2015

weekend wensen 33

dit weekend
zien we natuurlijk vooral uit naar de zon

we willen zo graag even op de tuinbank zitten
even onze AH moestuinplantjes de lucht in zien schieten
onze kinderen even toejuichen op de trampoline
even dat krantje
even die kop koffie

tussen alle zaterdagse hollen door
van boodschappen
en iemand ophalen
van die vergeten wasjes draaien
en de badkamer schoonmaken

ik wens je
in alle drukte
dat er zomaar een momentje
van zon is
van warmte
en je gezicht er naartoe keren
van ontvangen
en jezelf laten koesteren

want zeg nou zelf
hoe vaak laat jij je nou koesteren? 

jouw schoot is er voor de kinderen
jouw handen zijn er voor hen
en hoeveel ruimte is er dan nog 
om zelf te ontvangen
en uit te rusten? 

ik hoop dat je dit weekend 
voelt dat God je koestert
even
en altijd


* * *

om te lezen en te herkauwen: de lessen die tijs vd brink leerde van het programma 'adieu God'
om te bakken: volgens mij zet ik deze rabarbertaart elk jaar weer op mijn blog maar hij is ook zo lekker!
om te kijken: filmpje met een les over bescheidenheid
om te lezen en te huilen: vijf ouders met kanker in één klas
om te kopen: dit prachtige meditatieboekje van neeltje
om te haken: deze idiotigheden voor baby's - is het nou leuk of überzot?
om te overdenken: vrijwilligerswerkdruk herkenbaar?
om te knutselen: voor wie maak jij deze theevlinders?


en tenslotte het favo pinksterlied van onze kinderen
die het in de auto heel hard meezingen en wel 5 keer achter elkaar kunnen luisteren!









3 opmerkingen:

  1. Als ik je weekendwensen lees, zou ik wel willen dat je mijn moeder was. (eventjes maar... stiekem..., want het is best gek, ik ben zelf nl. al moeder)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat lief! als je mijn kind zou zijn, zou je waarschijnlijk iets anders wensen ;-) maar ik voel me zeer vereerd en nederig door zo'n lieve zin!

      Verwijderen
  2. Hoi Janneke, onlangs je blog ontdekt, leuk en bijzonder om te lezen!
    Groetjes, Hilly

    BeantwoordenVerwijderen