woensdag 4 november 2009

onze dankdag vandaag

vandaag was het dan dankdag.
een geweldige dag! (dank U voor dankdag Heer ;-)

op de school van christi besteden ze altijd veel aandacht aan christelijke feestdagen. en ze heeft een creatieve juf! ze hebben allemaal een stoffen placemat versierd: een bord erop getekend met hun lievelingseten; en daarbij andere dingen getekend waar ze God voor willen danken. in het geval van christi de kat en de vissen ;-)

ze kreeg ook een blaadje mee met een tekst van een prachtig dankliedje: 'een liedje voor U'. geschreven door rikkert zuiderveld en gezongen door marcel en lydia zimmer. ik ken het alleen niet en kon ook nergens op internet de melodie vinden. weet iemand misschien waar het vandaan komt; van welke cd?

dank U voor het graan
zodat wij broden kunnen bakken
dank U voor de bomen
met hun appels aan de takken
dank U voor uw schepping
vol met prachtige geschenken
en dat U ons ooit dropjes en ook spekkies liet bedenken
dank U wel voor zoveel schitterende dingen
en daarom wil ik dolgraag nu dit liedje voor U zingen
...
dank U voor het land
waarin ik veilig op mag groeien
dank U voor de bloemen
die zo prachtig kunnen bloeien
dank U voor de wolken
en de bomen en de dieren
en dat ik ieder jaar weer mijn verjaardag mag gaan vieren
dank U wel voor zoveel schitterende dingen
en daarom wil ik dolgraag nu dit liedje voor U zingen

geïnspireerd door mijn eigen blog van gister (haha) heb ik vanavond extra lekker gekookt; een soort van thanksgiving maal. lekker!
ik vond het eigenlijk wel een mooi idee: hoe kun je God nou beter bedanken voor het eten dat Hij je geeft dan door lekker te gaan eten!
met biddag is het juist dan weer passend om iets van vasten te doen; geen vlees, of gewoon brood met kaas bijvoorbeeld. maar dat komt dan wel...
na het toetje hebben we een dank-U-poster gemaakt.
gewoon een stuk karton van een doos; daar omheen pakpapier.
en dan maar plakken en schrijven:
  • een prachtig gedicht van rien van den berg uit het ND van vandaag (echt geweldig; die hebben op dankdag altijd een goed-nieuws-bijlage!)
  • papiertjes waarop hans en christi hun dankpunten schreven
  • plaatjes van gebeurtenissen en dankpunten dit jaar




en toen we daar foto's van wilde maken; wilden de kinderen ook met ons op de foto; een hele fotosessie dus...
het ziet er fantastisch uit (vind ik...) en ik denk dat het nog wel even blijft hangen. ik hoop natuurlijk dat het ook blijft hangen in de hoofden en harten van ons vieren.
en dat God ervan genoten heeft dat wij Hem de dank gaven.
in elk geval verandert het mijzelf, om meer dankend in het leven te staan. ik ben toch ook zomaar iemand met een gat in mijn hand, een gat in mijn hart. en alleen Gods nabijheid, God zegende en altijd gevende aanwezigheid kan dat veranderen.

wat hebben jullie gedaan / meegemaakt vandaag?

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi, volgens mij staat dat liedje op de nieuwe cd van de christelijke kinderboekenweek. De cd heet Heerlijk en het nummer heet 'een liedje voor U'. Mooi nummer he, mijn meiden vinden hem ook erg leuk!
    Groetjes Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey,
    Bij Youtube heb ik een filmpje gevonden met de melodie op het liedje van Dankdag. Link:
    http://www.youtube.com/watch?v=KiL1Yyg9VkQ

    Groetjes.
    JeeWee.

    BeantwoordenVerwijderen