dinsdag 15 juni 2010

scheppen

elke keer weer kom ik onder de indruk van Gods enorme creativiteit
in de lente, als de prachtige bloemen van de clematis zich ontvouwen
naast de frèle bloemenschermen van de klimhortensia
de pittige ranke bladeren van de rucola sla
naast de rijpende zoetheid van aardbeien
de stoere bladeren van de hosta's in de voortuin
naast de dappere paarse klokjesbloemen

ik heb het zeker niet bedacht
die eer komt God toe

de oneindig creatieve God
die dit alles bedacht heeft

en nog meer

kleuren
vormen
texturen
geluiden
gevoelens

de ultieme reden om creativiteit bij je kind te stimuleren
mensen zijn geen Scheppers
niet de Creator zelf
maar wel geschapen door God
in Gods beeld
mogen we mee-scheppen

het is zo geweldig om de creativiteit van je kind te zien
waterverf die uitloopt in zachte kleuren
vingerverf waarmee geboetseerd kan worden
papier en een schaar en dan de mooiste vormen
pizzadeeg en dan een gezicht maken!
een tijdschrift en lijm om mooie combinaties te maken
hout en spijkers om iets moois te timmeren
stofjes om te combineren en een popje te knippen
een Tshirt om in te slapen en textielstiften
een koffer vol haarspulletjes en mama's hoofd om een kunstwerk mee te maken ;-)
bloemen die samen in een vaasje gezet worden
koekjesdeeg en dan de mooiste figuren maken - en opeten!

herkennen jullie dit?
waarin zie jij Gods creativiteit weerspiegeld in je kinderen?

1 opmerking:

  1. Ik zie zijn creativiteit weerspiegelt in de kinderen en in de natuur. Als ik buiten hardloop en mij verbaas over alle pracht!

    BeantwoordenVerwijderen