vrijdag 4 februari 2011

lijdenstijd


misschien herinner je je het nog wel: het leesrooster dat je vorig jaar gratis aan kon vragen via deze weblog
in heel veel gezinnen zijn we daarmee bezig geweest: de rode lijn door de bijbel heen, naar de Messias toe; de Redder van God.
wij hadden zelf toen bloesemtakken waar we elke dag een symbool in hingen.


misschien vind je het leuk om dit jaar nog een keer het hele rooster door te werken.
lekker doen!
ik vind het leuk om jullie reacties terug te lezen.
misschien heb je ook wel foto's van jullie project die ik hier op de weblog mag publiceren; is altijd leuk voor anderen om te zien!

en, als je hier nieuw bent: je kunt het per mail gratis bij mij aanvragen. (jannekeniemeijer@hotmail.com)
alles van vorig jaar kun je teruglezen via de zoekterm 'veertig dagen tijd' (zie in de rechtbalk); ook foto's en verhalen van anderen.

voor dit jaar ben ik opnieuw aan het zoeken en schrijven gegaan.
uitgangspunt dit jaar is de pesach maaltijd
het vok israël vierde dat als herdenking van de bevrijding uit egypte
ook Jezus vierde het met zijn leerlingen
maar hij maakte duidelijk dat er een andere bevrijding op komst was
een ander lam: Hijzelf
de bevrijding uit het kwaad, de dood en de zonde

wij hebben vorig jaar een pesach maaltijd gevierd
met verwijzingen naar Jezus, hét lam van God


voor het rooster dit jaar heb ik pesach als uitgangspunt genomen
thema's zijn: lam, eerstgeboren, pesach, maaltijd van de Heer
de laatste week is gelijk aan vorig jaar; daarin volgen we de laatste week van Jezus


ik ben druk bezig geweest met die thema's en het zoeken van bijbelteksten
dat is nu wel ongeveer klaar
nu de volgende stap: voor elke dag een stukje schrijven en een activiteit zoeken

en... daar kunnen jullie me vast bij helpen?
wie weet er leuke verwerkingen rond pesach, lam, bevrijding uit Egypte?
je kunt denken aan kleur- en knutselplaten; maar ook kunstwerken; filmpjes en liedjes.

kom maar op! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten