vrijdag 14 oktober 2011

7 jaar!



al een tijdje geleden werd onze oudste dochter 7 jaar
groot feest natuurlijk!

zeker omdat het zulk heerlijk weer was
dat we de hele dag buiten konden zitten

nog nooit eerder begin oktober meegemaakt!


ze krijgt altijd een mooie feestjurk
die ze dan de hele winter door kan dragen
's zondags en op feestjes enzo
maar... die hadden we maar in de kast gelaten
en gewoon de mooiste zomerjurk uitgekozen!

mooi verhaal trouwens
die jurk
op de rommelmarkt voor een euro uit de stapel gevist
een oilily, daar houd ik wel van
en ook van de kwaliteit

maar... er zaten 2 scheuren
aan de achterkant
die heeft mijn moeder keurig geplakt
en toen heb ik er met kraaltjes 2 beestjes overheen geborduurd
want de hele jurk zat daar vol mee

en nu:
prachtige jurk!
vrolijk, warm, stevig
en niet één die je zomaar ziet
echt een feestjurk dus!

ze kreeg ook prachtige kado's
van ons het ziekenhuis van playmobil
op marktplaats voor de helft van de prijs gekocht
verder een nieuwe pyama
(van hello kitty mogen ze alleen pyama's en ondergoed ;-)
en een stapeltje kringloop boekjes
floortje bellefleur enzo; vindt ze heerlijk!

het meest bijzondere kado kwam wel van de opa's en oma's
een meidenbijbel!

ze is er ontzettend wijs mee
en het is ook echt een prachtige bijbel!

bijzonder om dat zo van grootouders te krijgen

ik kreeg ooit ook een bijbel van mijn oma
en daar ben ik nog steeds zeer aan gehecht

erin een oud psalmversje
toepasselijk

Zijn heil omsluit de komende geslachten
zo volgen zij die Zijn verbond betrachten
van Zijn barmhartigheid het lichtend spoor

ik bakte een flink aantal taarten
maakte lekker eten klaar
en het bezoek kon komen!

* * *

vandaag was er dan ook nog het kinderfeestje
8 kinderen in totaal

dat vind ik prima te doen
ik bedenk een programma
en geef ze ook lekker de ruimte om te spelen
gaat eigenlijk altijd wel goed

christi wilde graag een kookfeestje
dus we gingen samen pizza maken


voorbereidingen:
- boodschappen doen
- pizzadeeg van recept uit kookboek maken en te rijzen zetten
- potjes klaarzetten: champignons, mais
- groente klaarzetten: tomaat, paprika
- kaas alvast raspen
- rode saus maken en pureren

tijdens het zoeken en uitpakken van de kadootjes deed ik nog wat dingen:

- paprika snijden
- vleeswaren klaarleggen
- potjes in schaaltjes

daarna aten we eerst taart
met kaarsjes
en heel hard zingen!


toen gingen de kinderen even lekker spelen
en kon ik het deeg verder klaar maken
uitrollen en op ovenplaten leggen

in vieren snijden
en op tafel zetten

rode saus op elk stukje
en beleggen maar!

daarna de pizza's in de oven
en het volgende onderdeel!

christi is dol op servetten
dus die gingen we maken
ik had bij action linnen servetten gekocht
en textielstiften


een paar waren direct klaar '
en verdwenen weer naar boven
naar de playmobil
en een paar hebben er wel een half uur gezeten

intussen kwam mijn helper binnen
geweldig hoor: een tiener die kwam helpen
lief was aan t werk
dus een paar extra handen
was gezellig en handig!

toen iedereen weer aan tafel
samen zingen
en: eten!


en waarempel
er was er geloof ik eentje die een stukje liet staan
en verder ging het schoon op!

van de week kwam ik in de kringloop
een quizboekje tegen
dat is dan makkelijk aan het eind
als nog niet iedereen klaar is

om de beurt een vraag uitkiezen en aan de groep stellen
en intussen eten de laatste
zonder erbij na te denken
hun eten op

daarna ijs op tafel
en slagroom
en bakjes met versieringen

ook het ijs at bijna iedereen op

daarna de tijd genomen voor bijbelverhaal
voor het eerst uit de bijbel van d.a. cramer-schaap

verhaal van het feest van de koning
waarbij niemand van de genodigden kwam
maar wel de armen en kreupelen

leuk om bij feest te lezen!
en af en toe even te stoppen
om linkje te leggen

"en waarom vertelde de Here Jezus dit verhaal nou denken jullie?"
"omdat Jezus zelf de koning is"
"omdat wij ook uitgenodigd zijn voor het feest van God!"

mooi om ze dat ook mee te geven
het feest van christi is niet het meest belangrijke
dat is volgend jaar weer
of niet

het feest van God
dat is echt super! 

1 opmerking: