maandag 17 oktober 2011

give away: handboek kinderwerkers


het afgelopen jaar
heb ik hard gewerkt
(natuurlijk heb ik hard gewerkt ;-)
onder andere aan een heus boek

nee, niet alleen
met twee andere mensen
die nog veel meer praktijkervaring hebben


dan ik
in het kinderwerk

twee weken geleden
om 9 uur zaterdagmorgen
toen ik nog in mijn badjasje door het huis gleed
belde de postbode
met een prachtig bruin pak

daar zaten zomaar 8 boeken in

ik was meteen klaarwakker!!!

het handboek kinderwerkers

wow!

een mooi vormgegeven boek
met 19 hoofdstukken
en ook 19 bijlages
voor iedereen die iets in het kinderwerk doet

voor de vakantiebijbelweek
voor het kinderkerstfeest
voor de kinderclub
voor de kindernevendienst
voor de kinderpastor
en de jeugdouderling

voor iedereen dus!

omdat ik één van de auteurs ben
heb ik een mooi stapeltje gekregen
en ik weet natuurlijk al wat zussen en vriendinnen
die ik met zo'n boek blij ga maken!

maar wie ik er ook blij mee wil maken
zijn jullie!
jullie lezen altijd mee
geven me advies
vertellen van jullie eigen ervaringen
en vertellen elkaar de beste tips

voor het eerst een heuse give away
op jannekes jolige wereld dus

wat moet je ervoor doen?

  • wordt een volger van deze blog
  • plaats een reactie onder dit bericht
  • vertel waarom je dit boek graag wilt hebben
op zondag 30 oktober trek ik een winnaar
ik vraag diegene haar postadres
en stuur het boek op

wie weet ben jij dat wel
en kun je in de kille maand november
heerlijk met een goed
en tegelijk toegankelijk boek
op de bank!

dus: vertel vooral verder

14 opmerkingen:

  1. hi Janneke,
    ik kom toevallig langs je blog & heb em al naar meerdere vriendinnen doorgestuurd (ivm je blog van 25/9) als ik je giveawayaanbod lees. Ik zou het handboek heel graag willen hebben!! (ben zelf betrokken bij kinder- en 10Rwerk in Rotterdam) Groet, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke,

    Volg je blog al een tijdje en ik ben ook erg nieuwsgierig naar het boek. Ik heb samen met mijn vriendin een kinderevangelisatieclub in onze woonwijk.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke

    Ben natuurlijk al een poosje volger.
    Maar doe niks in het kinderwerk, dan alleen overeten op de basisschool zo nu en dan.
    Maar de foto over het kerkboekje spreekt mij wel erg aan en ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je boek.
    Als jij vindt dat deze redenen genoeg zijn doe ik graag een gokje

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het boek ziet er mooi uit. Lekker leesbaar lettertype enzo.
    Bij ons in de gemeente wordt veel met kringen gewerkt voor kinderen (tijdens de dienst) Onze oudste is net 4 en ik ga binnenkort meedraaien in de kringen. Wat extra input is uiteraard welkom dus ik doe graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Janneke,

    hier doe ik natuurlijk graag aan mee,
    ik werk veel in het onderwijs met jongeren en ik merk dat je daar ergggg veel kunt met kindermethoden. Op de catechese bijvoorbeeld voor de 'zwakbegaafden' (wat een hatelijk woord!) bijvoorbeeld.
    En natuurlijk hoop ik er mijn eigen dochter er op termijn veel plezier mee te doen.
    Ik volg je blog al een tijdje :)

    Groetjes G

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hierbij nog een reactie van iemand die het zelf niet lukte maar het wel graag doet: jeannette; voor de eerlijkheid zet ik haar er ook maar bij.
    ze loopt stage ergens bij nederland zoekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik doe zondagschool werk, en zou het boek ook graag eens in willen kijken, er staan vast bruikbare tips in!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Janneke,

    Via via volg ik al een tijdje (anoniem) je blog, vanuit een grote interesse in theologie, kinderen, onderwijs, gemeente. Zelf erg actief geweest in kinder-en gemeentewerk en daarbij altijd op zoek naar manieren om ook kinderen mee te nemen in het verhaal van het volk van God... Hoe en waar ik zelf op uit ben gekomen, daar is deze reactieplaats wat te klein voor. Verder actief in het basisonderwijs. Ik zou je boek erg graag willen lezen, zoals gezegd vanuit eigen interesse en zoektocht, en omdat meerdere van je blogitems me aanspreken, hopelijk het boek dus ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janneke,

    Ik volg je blog sinds kort. Het uitbeelden van een tekst of bijbelgedeelte in een soort stilleven spreekt me erg aan. Mijn kinderen zijn erg visueel ingesteld.

    En aantal weken geleden ben ik weer begonnen bij het kinderwerk in onze gemeente. Bij de groep van 8 tot en met 12 jaar. Daarom lijkt mij jou boek erg handig. Vooral voor het uitleggen van bepaalde onderwerpen aan de (bijna) tieners.
    Kinderdienst, en zeker in deze groep, is immers voorbereiding voor de reguliere dienst. En als ze niet begrijpen wat er in de reguliere dienst gebeurt, hoe kunnen ze dan vasthouden aan het
    geloof?

    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik teken voor wederzijdse inspiratie ... voor m'n kijktafels en in de catechese is input altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,

    Wat een leuk idee zo'n "Give away"
    Ik doe graag mee. :D
    ...omdat ik begin met kinderevangeliesatie.

    Groetjes,
    en je bent ook welkom op mijn Blog.
    Die is vrij nieuw. ;)

    Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik ben erg nieuwsgierig naar de input die ik evt. uit jou boek kan halen. Zelf jonge kinderen en volop kinderwerk-werk in de kerk, dus ik doe ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Janneke,
    Ben een stille meelezer, en bewonder jouw manier van omgaan met de Bijbel, en hoe je de kinderen erbij betrekt.
    Ben zojuist gestart met clubwerk, 14-15 jarigen, en kan dus wel inspiratie gebruiken;)
    Gr. Lyan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,

    Ik lees al een tijdje mee en ben nu volger geworden. Ik zie dat ik al te laat ben, maar je kunt nooit weten of ik nog met de give-away mee mag doen.
    Wij hebben een klein kerkgemeente, en onze 2 kinderen van 6 en 3 zijn de enige kinderen in de kerk. Daarvoor doen oma, ik en mijn man om de beurt zondagschool. We hebben wel wat boeken daarvoor, maar meer inspiratie is altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen