woensdag 6 november 2013

dankdag 2013 in (niet al te scherpe) foto's

vandaag ben ik dankbaar

natuurlijk gister ook
en morgen hopelijk ook

ik weet wel dat dankdag ook maar bedacht is
ooit
en toen een ritueel is geworden

maar soms helpen rituelen je
om de dingen in te oefenen
die belangrijk zijn in het leven

dankzeggen voor het eten
je aan God toevertrouwen voor je gaat slapen
bijbellezen met je kinderen

rituelen zijn behulpzaam
bij het inoefenen van genade en heiligheid

en dus
oefen ik
dankbaarheid

in willekeurige volgorde:

dank U voor mijn keuken
waar ik rommel kan maken
waar Uw daglicht altijd naar binnen schijnt
waar ik heerlijk kan experimenteren
en computeren in een hoekje
en waar dan zelfs nog een wasrek past ;-)


Dank U voor spelletjes
voor een grote gladde vloer
om ze te spelen
voor kinderen die ze uitzoeken...



Dank U voor de bibliotheek
voor grote tassen 
waar wel 20 boeken in passen
voor kinderen die graag lezen
voor zoveel keus... 
woorden
beelden
grapjes
ernst
voorkanten
en achterflappen ;-)



dank U voor toetjes
en voor taart
voor de mooie gebaksbordjes van tante Wil
en voor het tafelkleed van Albert Heijn ;-)




 dank U voor Christi



dank U voor Boaz



dank U voor Anna Joy


dank U voor de kringloop ;-)
voor mensen die delen van hun spullen
voor de mogelijkheid tot hergebruik
en natuurlijk voor deze catch of the day
en voor het prijskaartje van 1,75 (haha!)


dank U voor het tafelkleed van oma



dank U voor het licht van Christus
gewoon bij ons aan tafel



ook samen dankten we
met een idee uit het geweldig leuke boek
Een boek vol feestjes

idee: gebruik een pot
en stop daar je dankbriefjes uit

wij hebben heerlijk een kwartiertje zitten schrijven
en na afloop bedachten de kinderen zelf:
"we kunnen ze er de komende dagen telkens uithalen
en er dan nóg eens voor bedanken!"






anna joy (3):
"ik schrijf op: ik bedank voor jou papa!
en ik ben nog lang niet klaar met schrijven!

en ik dank ook voor janneke!

en ik dank voor mijn ogen."

ze kon er geen genoeg van krijgen :-))













wat ik alleen nog niet heb gedaan
is de D die bij danken hoort: delen
natuurlijk
we hebben operatie Schoenendoos gedaan
en geld in de collecte
en zelfs kwam vandaag kinderpostzegels nog langs

maar wat we anderen jaren deden: concreet mensen uitnodigen
aan onze dank-tafel
eten delen
gebed delen

dat is er niet van gekomen.
stom!

eens kijken of de buurman die alleen is
en die buurvrouw van 85 aan de overkant
morgen nog een stukkie taart willen...

2 opmerkingen:

  1. Dank U voor Janneke, die mij steeds op nieuwe gedachten brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u voor Janneke en haar gezin!! Groet: Gerlofke

      Verwijderen