vrijdag 4 april 2014

weekend wensen 21

dit weekend mag onze dochter
ein-de-lijk
afzwemmen
voor B!

zwemmen is iets wat ze graag doet
maar de vereisten voor het B diploma vindt ze niet zo gemakkelijk

daarbij nog wat ongelukkige uitspraken
van een eerdere badmeester

en poef!
weg was haar zelfvertrouwen

om te duiken
moet je dat toch wel echt hebben

je laten vallen
zonder nadenken

dat is niet voor iedereen makkelijk...

maar morgen gaat het gebeuren!


voor dit weekend
wens ik je doorzettingsvermogen toe!

soms lukt iets niet
en vreet het aan je
"ik kan het ook niet"
"het lukt me nooit"
"hoe ga ik dit volhouden?"

ik hoop dat het je lukt om vol te houden
om stapje voor stapje te denken
om jezelf toe te staan niet perfect te zijn
maar tóch door te gaan!




* * *

om te lezen: ik schreef een artikeltje over Stille Week in je kerk
om te kijken: hoe 80 Amish mannen een huis vertillen
om te lezen: fantastisch blogje van luxelei
om te downloaden: bijbel app van jongbloed!
om te doen: zelf handzeep maken
om te bakken: citroen-havermout koek; klinkt dat niet heerlijk? (eng recept)
om te naaien: katoenen zomerjurkje (eng beschrijving)



en om te luisteren: prachtig lied van taizé "dans nos obscurités"
hier kun je tekst en muziek vinden



3 opmerkingen:

  1. Wat knàp, van je dochter! Mooi en herkenbaar, hoe je erover schrijft.
    Vier maar lekker feest morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes morgen. Ik vind het knap want ik durf niet te duiken.
    Dank je wel voor de leuke linkjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend hoor, Christi, maar het lukt vast! Groetjes van juf Prins.

    BeantwoordenVerwijderen