dinsdag 13 oktober 2009

post van geraldina!

een tijdje geleden schreef ik op mijn blog iets over ons sponsorkindje in guatamala, geraldina, die we via compassion sponsoren. hier kun je dat nalezen. laatst had ik (eindelijk!) voor het eerst een brief geschreven. tekening van christi erbij; helemaal leuk.
en we kregen ook een brief terug!
dat is toch wel verschrikkelijk leuk!
geraldina had zelf vanalles opgeschreven op mooi briefpapier van compassion met allerlei grappige tekeningen erop.
vanuit compassion geven ze aan dat het goed is om brieven te schrijven; van de medewerkers zelf horen dat het ontvangen van post een positieve invloed heeft op het zelfbeeld van de kinderen. dat stimuleert mij extra om geraldina snel weer terug te schrijven.

op de weblog van zeeuwse mama las ik nog een erg leuk idee voor het meesturen met de brief: een papieren knutsel kerstal. kost op dit moment één euro bij zeeman. kan makkelijk in een envelop, als je er de stiften uithaalt.
de post doet er een aantal weken over; dus dan komt de kerststal mooi op tijd. het lijkt nu nog wat idioot om een kerststal te kopen; maar dit is toch een goede reden! echt een goede tip: dankjewel zeeuwse mama!
op het blog van de zeeuwse mama kun je vaker mooi, ontroerende, of gewoon handige dingen rond compassion en sponsorkids lezen. zoals bijvoorbeeld deze blog over brieven schrijven.

(en natuurlijk schrijf ik graag iets over deze blog omdat ikzelf van zeeuwse mama een blog award heb gekregen: the circle of friends award. hier kun je er meer over lezen.
nu moet ík natuurlijk gaan nadenken aan wie ik deze weer door wil geven... maar daarover schrijf ik wel weer een andere keer ;-)

komende zondag is er in onze gemeente een gezinsdienst rond compassion. op onze website kun je daar na zondag meer over terugvinden; de preek kun je er bijvoorbeeld nalezen.
en misschien is het een leuk idee voor in je eigen gemeente; bij compassion kun je een themamap bestellen... kijk daarvoor hier op de site.

wat voor mijzelf echt nog iets is om meer te doen, is bidden voor geraldina. we bidden veel voor christi en boaz, maar zomaar vergeten we geraldina toch nog. ze moet nog een beetje een plekje in ons hart krijgen. het is natuurlijk mooi om geld te geven (maar ja; zeg nou eerlijk; dat is gewoon een automatische overschrijving) en ook om een brief te schrijven (tja; 1x per maand dan); maar of je voor haar bidt, laat toch wel zien of je echt compassion leert te hebben...


Heer ontferm U
over geraldina
heb medelijden met haar
zoek haar op
geef haar zonlicht
om te groeien
om te bloeien
voor u
Heer ontferm U
over mij
heb compassie met mij
met ons
rijke westerlingen
die het te druk hebben
voor een simpel gebed

geef ons genade
om op te leven
om te groeien
in liefde
in aandacht
in compassie

zaai het zaad
van uw genade
in mijn hart
in mijn leven

laat uw genade
in mij groeien
bloeien
de vruchten
van uw Geest
ook voor anderen
ook voor mij
ook voor geraldina





4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie post is het geworden, voor ik klaar was met lezen zit ik al weer met tranen in m'n ogen, het ontroert me altijd weer om te lezen dat ook andere mensen een hart hebben voor kinderen in armoede. Ik vind het ook altijd heerlijk om brieven te krijgen van de sponsorkinderen!
    En leuk dat je ook het kerststalletje hebt gehaald! Annemieke, een medewerker van Compassion NL, leest ook mee op m'n weblog, en schreef in een reactie dat de kinderen het vast heel leuk zullen vinden!
    (En dat ze potloden/stiften in de projecten hebben, dus dat ze toch kunnen kleuren, want de stiften mogen inderdaad niet meegestuurd worden jammergenoeg)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Janneke, wat een mooi bericht. Ik werk zelf bij Compassion en voel me daar heel gezegend mee en ben (net als Zeeuwse mama) altijd erg blij om te zien dat anderen zoveel hart hebben voor kinderen in armoede! En ik zou inderdaad zeggen: blijven schrijven, zo vaak als je kunt! De kinderen genieten er echt van... Ze bewaren de brieven vaak als een kostbare schat!

    Ik ben ook heel benieuwd naar de zondag in je gemeente en ik hoop dat daar ook weer een hoop kinderen gesponsord zullen worden. Als ik jou zo hoor trouwens dan heb ik ook weer een nieuwe advocate gevonden (advocates zijn mensen die opkomen voor kinderen in armoede en "een stem" zijn voor hen). Zeeuwse mama kan je hier alles vertellen en als je geinteresseerd bent kun je op de site van Compassion bij "Werken voor Compassion" - vrijwilliger meer hierover lezen! Ik zou het super vinden... ;-)

    Voor nu wens ik je heel veel zegen in de relatie met Geraldina. Gods zegen toegewenst.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Janneke,

    Een mooi stuk!
    'k Heb vanmiddag zelf ook maar even een kerststalletje gehaald. Die gaat deze week nog op de bus, het werd wel weer eens tijd voor een brief aan ons sponsorkind. Bedankt vor de ti (oo al was 'ie oorspronkelijk niet van jou...)

    Groetjes Alies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha de zeeman heeft een goeie klant aan ons...
    terwijl ik normaal vrij weinig moet hebben van die kant en klaar pakketjes die vooral erg veel zooi en weinig creativiteit opleveren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen