zaterdag 22 mei 2010

pinksterleesrooster: vruchten van de Geest deel 2

vandaag even de foto's van onze eerste activiteiten met het Pinkster leesrooster:
  • we hebben op de banaan de woorden 'vruchten van de Geest' gestempeld; helaas nogal slecht leesbaar. volgens Christi was de banaan mooi lang genoeg voor deze lange woorden!
  • Christi had vorige week in de kerk van brooddeeg een lichtje gemaakt met sterren; thuis heeft ze dat nog geverfd; dat staat mooi op het Pinkster tafeltje
  • we hebben de eerste dag nog niet gedaan, maar wel al de kleurplaat erbij; Christi vond het erg leuk om al het fruit te kleuren en uit te knippen. het paste eigenlijk net niet op de boom; maar ziet er wel mooi uit!
  • de teksten heb ik uitgeprint en alles weer in een mooi showalbum van de hema gedaan.
  • bij de evangelische boekhandel hadden ze prachtige kaarten over de vruchten van de Geest; die hangt boven het tafeltje
  • ik zoek nog een leuk liedje rond het thema om erbij te hangen en aan te leren. heeft iemand misschien een idee voor een liedje voor jonge kinderen???

2 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,

    Hier zingen we momenteel vaak: "weet je het wel, weet je het wel, je bent een tempel... (van de Heilige Geest)". Een echte top-hit, temeer omdat er ook gebaren bij zitten. Vast op Youtube wel te vinden???!
    In kinderopwekking (weet het nummer niet) staat het volgende liedje (liefde, blijdschap, vrede...). Klik op de link om het te luisteren (als het niet lukt, even kopieƫren en plakken).

    http://www.youtube.com/watch?v=9_uVe6dh3Bg

    Fijn Pinksterfeest toegewenst!

    Hartelijke groet,

    Esther P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi liedje, misschien een ideetje:
    Vul mij met uw Geest
    geef mij Uw kracht
    Vul mij met Uw Geest, Heer Jezus
    kom, ik wacht

    (en dan nog 3 verzen)
    van Jan Visser

    BeantwoordenVerwijderen