dinsdag 21 december 2010

blijven tellen ...


afgelopen weekend hebben we heerlijk genoten van de sneeuw
we waren een weekendje bij mijn ouders in het westen
en daar lag echt heel veel!

de kinderen hebben er doorheen gerend
zijn eroverheen getrokken
hebben sneeuwballen gegooid
en slidings gemaakt

heerlijk!

en nu zijn ze een paar dagen aan 't logeren

is ook heerlijk!
we kunnen lekker samen eten
morgenochtend ietsiepietsie langer slapen
meteen na het eten achter de computer ;)

ik heb zelf als kind veel gelogeerd en vond dat altijd heerlijk
natuurlijk is het een gedoe als familie ver weg woont
(het meest dichtbij voor ons is meer dan anderhalf uur rijden)
maar dat doen we toch af en toe

echt niet alleen omdat het voor onszelf makkelijk is
want ik mis ze eigenlijk ook wel...
maar ook omdat het voor henzelf leuk is
en voor de opa's en oma's, ooms en tantes

ik ben blij dat er meer volwassenen in het leven van de kinderen zijn dan wij alleen
dat ook opa's en oma's ze voorlezen
grapjes met ze maken
kastelen bouwen
en gewoon patatjes met ze eten (wij hebben geen frituur ;)

vrienden die de kinderen mee maken
waarmee je nog eens over ze kunt praten

hilary clinton schijnt gezegd te hebben:
"it takes a village to raise a child"
wat heerlijk dat er zoveel mensen zijn
die zorgend en spelend om onze kinderen heen staan

en het tellen gaat maar door...

10. nieuwe baan voor lief

11. voor mij ook de mogelijkheid tot een nieuwe baan

12. oude kaarsen van mama die bij ons opbranden

13. kerstpakket met rollade (hoe maak je dat toch klaar...?)

14. meisje van 15 die knuffelt met kleine anna

15. sneeuw in het weekend!


 16. nog een verjaardagskadootje: het boek van teunie luijk van eenvoudig leven

17. de geur van koffie na het eten

18. zelf ingemaakte tomatensaus bij de spaghetti



1 opmerking:

  1. Hoi Janneke,

    Gefeliciteerd met de nieuwe (extra?) functie van je man! Ben ook wel heel benieuwd naar jouw mogelijke nieuwe baan.

    Mooie foto's en woorden bij je blogje!

    Rollade maak ik meestal in de oven, google maar. (er zijn volgens mij speciale braadzakken voor)

    groeten van M.

    BeantwoordenVerwijderen