zaterdag 4 december 2010

welke kerstboeken lees je?

de folders van de boekwinkels zijn de afgelopen maanden weer binnengestroomd
altijd leuk om te lezen!
de lees en luister bijvoorbeeld, bewaar ik meestal
in de bibliotheek bij ons kun je goed via internet boeken aanvragen uit heel fryslan
laatst las ik bijvoorbeeld meteen de nieuwste francine rivers via dat systeem...

ook de kinderboeken zijn leuk om te zien!
vooral nu met kerst

wij geven onze kinderen met kerst altijd een boek kado
soms een kinderbijbel
de kinderbijbel van marijke ten cate hebben we in 2x met kerst gegeven
of een gewoon boek over kerst
vorig jaar het boek van susie poole bijvoorbeeld:
ik vind de plaatjes niet zo mooi, maar het verhaal wel

voor dit jaar ben ik nog wat aan het nadenken
misschien wordt het het verhaal van de drie bomen wel
vertaald door rien vd berg
lijkt me mooi!

maar misschien ook wel een ander boek

in elk geval probeer ik wel kerstboekjes te sparen
zodat ze in mijn mooie leeszak kunnen hangen ;)


ik ben ook benieuwd naar jullie ideeën
wat zijn leuke en goede boekjes
om rond kerst met je kinderen te lezen?
je wilt ze graag vertellen wat het kerstverhaal is
in de dagen dat je kerstballen ziet
en folders vol kado's

welke boeken gebruiken jullie daarvoor?

als jullie nou even de tijd nemen om dat op te schrijven
hebben anderen daar ook weer plezier van!
ik ben benieuwd...

1 opmerking:

  1. Ehm, het boek van Susie Poole heb ik ook. Vind ik ook heel mooi. Ik bedacht bij elke blz een knutsel. En zo waren we tijden zoet..
    Ik heb ook wel eens een peuterprogramma gebruikt van Timotheüs.
    En nu heb ik iets gekocht wat nog diep verstopt in een kast ligt.. dus dat moet ik nog es ff nazoeken wat de titels zijn..
    Ik gebruik ook gewoon mijn mooie kleuterbijbel van Anne de Vries en andere Bijbels, die in huis liggen.
    O ja, dit jaar heb ik een cdtje van Frinsel over kerst. Met een verhaal. Ben benieuwd.
    En ik zoek ook wel es liedjes op You tube en luister dat samen met de kids. Vinden ze helemaal fantastisch, omdat onze computer niet vaak aan gaat.

    BeantwoordenVerwijderen