maandag 7 oktober 2013

in de kring



Ik zal uw naam bekendmaken,
u loven
in de kring van mijn volk
[psalm 22,23]

kring... 

een jaar of drie geleden zijn we begonnen

mensen overal vandaan

het lot en de kerk brachten ons bij elkaar 
en we hadden er echt niet allemaal zo'n zin in
relaties gaan niet altijd vanzelf
ook in de kerk niet

maar...
op de een of andere manier
hebben we doorgezet
wijsheid gekregen
en creativiteit
en liefde
en doorzettingsvermogen 

eigenlijk hebben we vooral elkaar gekregen
van God

en dat is niet opeens super gemakkelijk
soms blijft het lastig
om elkaar te vinden
en écht van hart tot hart met elkaar te spreken

maar dan...
geeft God ons ook weer es een wonder

zoals de merklap

dat is toch zo'n prachtig verhaal!

de ene kringzus trouwde
en begon aan een merklap
maar...
haar huwelijk strandde... 
en de merklap belandde in de kast

in haar nieuwe huis
met haar nieuwe man
liet ze de merklap eens aan ons zien

de andere kringzus vond 'm prachtig
en beleeft dit jaar juist een huwelijksjubileum

dus weet je wat er gebeurde? 
de ene zus gaf 'm aan de andere
haalde de letters uit
en borduurde andere initialen

ik kan het niet eens opschrijven 
zonder tranen in mijn ogen

als kring gaven we de lijst
eromheen


en zo kwam de merklap
te pronk in een ander huis
voor een ander huwelijk

een prachtig beeld van onze kring
niet alles is goed
niet alles komt God

maar God is oneindig veel creatiever
wijzer
liefdevoller
en trouwer
dan de zooi die wij er vaak van maken

Ik zwijg niet over uw goedheid,
maar getuig van uw trouw
en uw hulp.
In de kring van het volk
verheel ik niet hoe liefdevol,
hoe trouw u bent.
[psalm 40,11]

ik ben God oneindig dankbaar
voor deze broers en zussen

van wie ik zoveel heb geleerd: 
gastvrijheid
vrolijkheid
doorzettingsvermogen
genieten
geduld 
dankbaarheid 




1 opmerking: