vrijdag 18 oktober 2013

weekend wensen 5


wat zal dit weekend je brengen?

het brengt mij veel gezellige familie momenten
even eten bij mijn jarige neefje
borrelen bij mijn broer in utrecht
en schoonouders op bezoek vanwege een vakantie logeerpartij!

beetje druk
maar ook leuk


mijn echtgenoot heeft ook een bijzonder zondag
hij mag een aantal asielzoekers dopen

de verhalen die hij vertelt,
raken ons allebei

een jonge asielzoeker
die al jaren wees is,
het niet makkelijk heeft gehad
en oplossingen heeft gezocht
die niet werkten...

nu komt hij in de kerk
en heeft hij de Heer leren kennen


"ik heb familie gekregen!"

voor dit weekend wens ik je toe
dat je niet alleen zult zijn
maar broers en zussen om je heen zult hebben
die het Leven met je delen


er is vast ook wel gelegenheid om wat nieuwe inspiratie op te doen:


  • om te luisteren: keith en kristyn getty schrijven wat mij betreft allermooiste worshipsongs voor in de kerk. ik hoop dat ze goed vertaald worden, zodat we er veel kunnen zingen. misschien ken je 'in Christ alone'? geniet van dit lied van hen. wij hebben een dubbel cd van ze, waar we erg blij mee zijn! 
  • om te kleuren: ook voor volwassenen zijn er tegenwoordig de prachtigste kleurplaten! neem bijvoorbeeld deze: heerlijk kleuren, koffie bij de hand, mooie muziek op. verwenmomentje voor jezelf! 
  • om te kijken: gister was het wereldvoedseldag. al een tijdje geleden heb ik deze fotoserie met plezier bekeken. maar ook wel met schaamte: wat hebben we in het westen toch veel eten in vergelijking met gezinnen in afrika...  wereldvoedseldag is een mooi moment om dat ook eens met je kinderen te bespreken: hoe kunnen we verantwoord omgaan met voedsel? 
  • om te bestellen: na het zomerboek van jongbloed is er ook een winterboek Thuis. soort flow-boek, maar dan een christelijke versie. ik schreef er een artikel in over 'duurzaam en fair in je winterhuis'. leuk om alvast voor sinterklaas te bestellen? 
  • om te snuffelen: ken je 'met de hand'? ik kende het niet, maar mijn zusje opende er een shopje. leuk idee voor de feestdagen straks. je koopt iets handgemaakts en betaalt direct aan de crafter 
  • om te lezen: zijn er nog wel genoeg lege kantlijntjes in mijn leven? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten