dinsdag 16 juni 2015

Elisabeth Elliott


deze week overleed elisabeth elliott

ik ken haar eigenlijk niet


natuurlijk ken ik het verhaal van haar echtgenoot
die als zendeling
naar het land van de indianen afreisde
en vermoord werd

ik weet dat zij doorging
met werken voor Gods blijde boodschap
ook in de vele boeken die ze schreef

maar ik heb nog nooit een boek van haar gelezen!


ik ben onder de indruk
van de quotes die ik op pinterest tegenkwam

dus mijn vraag: met welk boek zal ik beginnen?

5 opmerkingen:

  1. Vijf kruisen in de jungle. Want dat is het begin geweest, het verhaal van die 5 zendelingen die het evangelie wilden brengen aan een wilde stam, de Auca's. Ook het begin van het leven van Elisabeth als evangeliste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wees stil mijn ziel. Prachtige inhoud. Wat heb jij een mooi, inspirerend blog, Janneke! Ik ben blij dat ik hem ontdekt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eenzaamheid, wildernis of weg tot God? Is mijn favoriet van Elliot!
    En 'k sluit me aan bij het vorige bericht; ook blij dat ik jouw blog ontdekt heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt ook de film ''End of spear' gaan kijken, dat is de verfilming van het boek 5 kruisen in de jungle. Ik heb zowel het boek gelezen, als de film gezien, maar door de filmbeelden begreep ik pas echt de diepte van waar is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En deze: Mijn eerste jaar in de jungle. Heeft onvergetelijke indruk gemaakt!
    http://www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=135399919

    BeantwoordenVerwijderen