vrijdag 5 juni 2015

weekendwensen 34



na zo'n drukke week
komt natuurlijk ook een druk weekend ;-)

want DE voorstelling
van de ballerina is er!




onze kleuter
zit al wel een maand op ballet
klassiek ballet - zoals ze zelf zegt
zoals ze ook altijd met nadruk zegt
dat ze viereneenhalf is ;-)

ik mag helpen:
aankleden, strikken, knotten, make-uppen
ik kan er waarschijnlijk niets van
maar ik draaf wel wat rond
en hoop ze met een glimlach te bemoedigen,
al die rose meisjes



maar weet je wat zo heerlijk is
aan zo'n ballerina:

ze leert ons dansen!

als we 's morgens de psalmvandeweek zingen,
oude berijming soms. die ze echt niet snapt,
begint ze te stralen
"mag ik dansen, mama?"

en dat mag ze

zo danst ze op het hijgend hert
op het juicht alle volken
en op het stilte over alle landen

ze vlindert door de kamer
gracieus
als een viereneenhalfjarige
met liefde voor de Heer
en voor het leven

ik wens je dit weekend toe
dat er een dansmeisje door je leven vlindert
dat je zelf wordt uitgenodigd te dansen
of te kijken en je te verwonderen

en dat je denkt: 
wat let me eigenlijk
om mee te bewegen
op die klanken 
van de lof aan God? 

* * *

om te kopen: dit leuke boekje voor in de kerk voor je 5 en 6 jarigen
om te doen: leuke zomeractiviteiten met je kinderen
om te boeken: leuke gezinsdag in kleine setting
om te overpeinzen: hervulbare knijpfruitzakjes - handig of onnodig?
om te bakken: ooit zelf loempia's gemaakt?
om te knutselen: hoe leuk is deze vaderdagknutsel?
om te volgen: op pinterest vind je bij kommee veel leuke buitenspeel ideetjes!

en als afsluiting
nog maar eens mijn favoriete
tranentrekker van trinity








3 opmerkingen:

  1. Hé leuk jullie belevenissen te lezen op jullie nieuwe plek, wat leuk dat Anna op ballet zit! :)
    Groetjes thuis!
    Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In alle opzichten verdien je met deze blogpost een 10 met een griffel. Wat een prachtige foto van je dochter met vleugels, wat een ontroerend verhaal over haar willen dansen en hoe dat dan gaat...
    Een heerlijke inkijk in jullie balletbelevenissen en een kadootje met adressen waar wij nog iets aan hebben. Kortom... wat leuk allemaal. Ik ben fan van je.
    Verder weet ik hoe het is om een dansende dochter te hebben. Ze danste op de kleuterschool met een feest en ik was verwonderd over dat ze dat kón. Later wilde ze op streetdance, bepaald niet christelijk en ze overtuigde de lerares dat de tekst niet goed was en bracht zelf muziek mee wat wel kon. Ze is gaan dansen bij Dance-Inq in Zwolle en heeft daar ook lesgegeven aan tienergroepen.Danste met ze, praatte met ze. Ging met een groep van Sonrise naar Barcelona om daar het Evangelie te dansen. Ze maakt choriografieën voor bruidsparen op hun trouwdag en geniet er nog steeds van....Wat gaat jouw dochter nog allemaal beleven met dansen? Ze is een schatkistje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah, wat een heerlijk verhaal over je vierenhalfjarige en over dat dansen op 't hijgend hert'...
    Heb ervan genoten!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen