woensdag 9 september 2009

Shoppen voor een goed doel!

In een vorige mail schreef ik al ‘drie hoeraatjes voor Marktplaats!’. Ik maak graag gebruik van deze site om dingen te kopen die anders wellicht weggegooid worden en bij ons thuis opnieuw gebruikt kunnen worden. Soms kom ik er ook opeens iets anders tegen. En dat is het initiatief van Esther.
Esther naait en borduurt de prachtigste lakentjes, tassen, kussenhoesjes, kasthangers enzovoort… (zie de foto's) Ik vind zelf de geruite lakentjes met geborduurde rand erg leuk!
Ik zocht naar voorbeelden om zelf te maken, maar het werk van Esther zou ik toch aanraden om te kopen. Een groot gedeelte van de opbrengst is namelijk voor een goed doel.

Zij schrijft daar zelf over: een paar weken geleden las ik in de Visie (EO) een artikel over de extreme droogte in Oost Afrika, en werd daar door geraakt. De mensen hebben geen of nauwelijks drinkwater en geen eten. 4 christelijke organisaties zijn een actie gestart, waaronder "Red een Kind". Toen besloot ik om voorlopig 50 % van de verkochte artikelen aan de organisatie "Red een Kind" te geven.

Hier nog wat meer informatie, van de site van ZOA:
De vier organisaties Red een Kind, Tear, Woord en Daad en ZOA-Vluchtelingenzorg hebben actie gevoerd vanwege de aanhoudende droogte in grote gebieden van Oost-Afrika. Door de droogte zijn oogsten mislukt, sterft het vee en heeft de bevolking nauwelijks meer te eten en te drinken. Tientallen miljoenen mensen zijn hierdoor getroffen. Het geld wordt door ingezet om de bevolking te helpen in de acute nood, maar vooral om de bevolking te helpen op zoek te gaan naar structurele oplossingen. Samen met partnerorganisaties wordt onder meer gewerkt aan plannen om water te 'oogsten'. De vier organisaties geloven dat noodhulp móet, maar dat structurele oplossingen noodzakelijk zijn om het droogteprobleem in Oost-Afrika op te lossen.

Hier kun je op de site van Red een Kind informatie vinden over deze actie en ook een filmpje bekijken van de EO.

Ik wil graag op mijn blog reclame maken voor het werk van Esther. Het ziet er superleuk uit en tegelijk komt het geld voor een groot deel terecht bij mensen die het erg hard nodig hebben.

Je kunt de producten van Esther vinden op haar website: http://www.liefhandwerk.nl/ of op Marktplaats (zoeken op 'geruite lakentjes' en Gorinchem).
Ik hoop dat veel mensen een kijkje nemen en een bestelling doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten