maandag 1 november 2010

dankdag 2010

na een heerlijk weekje vakantie (daar ga ik jullie vast nog meer over vertellen) is het nu weer een gewone week
nee toch niet!
het is de week van de dank
de week van dankdag
of zoals ze in Amerika zeggen: Thanksgiving
(dan denk ik aan de verhalen van Laura uit de boeken van het kleine Huis; jullie niet?)

wij gaan daarvoor komende woensdagavond naar de kerk
dat doet niet elke kerk
maar het is wel een goede gewoonte om in je gezin te (gaan) doen

vorig jaar heb ik het boek van Noel Piper over tradities in je gezin gelezen
het is trouwens gratis te downloaden
je kunt het printen en lezen (!)

daardoor dacht ik: het is wel aardig om een aantal echt gezinstradities te hebben
en eentje daarvan hoop ik dat dankdag gaat worden

je kunt in deze blog lezen over vorig jaar

wat ben ik dit jaar van plan?

natuurlijk weer lekker koken
het lijkt me leuk dit jaar allerlei pompoengerechten te maken
en mensen uitnodigen!
ik denk mensen van onze nieuwe kring
samen weer een poster maken
en tijd nemen voor dankgebed en zingen

ik zal jullie de foto's laten zien
voor nu alleen dit korte berichtje
zodat je het niet na afloop leest
en denkt: ja, dat had ik ook wel willen doen!

ik ben benieuwd naar jullie dankdag ideeën!
als je nog foto's stuurt die ik hier kan publiceren is het helemaal leuk!

1 opmerking:

  1. Ha Janneke,

    Ik ben ook al druk in de weer geweest met een viertafel rondom dankdag.
    Deze is te vinden op mijn blog. Lenasleven.blogspot.com

    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen