woensdag 19 juni 2013

alleen de geur al...


kun je nagaan hoe dit ruikt?

kun je je voorstellen hoe het is om hier te wonen?

ik niet.
zelfs niet nu ik er geweest ben.

het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven

en dan heb ik het nog niet over de verhalen...


de komende dagen beschrijf ik een paar van die verhalen
in het Nederlands Dagblad

morgen bijvoorbeeld
op de dag van de vluchteling
het verhaal van een moeder, Um
moeder van Farah en Amal

vrijdag het verhaal van Randa
de vrouw met de fletse ogen

natuurlijk ga ik hier ook verder schrijven

maar ik moet het ook even laten bezinken...

blijven jullie bidden voor deze kinderen
vrouwen
mannen?


2 opmerkingen:

  1. Wat hebben we het dan toch goed in ons geregelde en gestructureerde Nederland waar de vuilnis elke week wordt opgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen