dinsdag 18 juni 2013

wat moet ik zeggen?


kinderen zijn altijd kwetsbaar
vrouwen ook

vandaag bezochten we ze

vooral kinderen
en vrouwen

ik zat in een tent
schoenen uit
op het dunne matrasje
waar ze 's nachts slapen


ze vertelden
en ik luisterde

"onze kinderen zijn ziek
ze hebben diarree
en vatten kou"

"we hebben 10


dagen gelopen
om syrië uit te komen.
we hadden alleen de kleren
die we aanhadden"

"de borstvoeding is opgedroogd
en het is zo moeilijk om aan melk te komen"


eigenlijk heb ik niets te zeggen
ik luister
ik vraag
ik glimlach
ik omhels ze

ik ben er

en ik vertel het jullie


3 opmerkingen:

  1. ben stil, en denk na en voel mee, zover dat kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die oogjes op de laatste foto, mijn moederhart huilt ...... gevouwen handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleertjes ook... indd gevouwen handen!

    BeantwoordenVerwijderen