zaterdag 1 juni 2013

duizendmaal dank


het is niet altijd gemakkelijk
om moeder te zijn

om te weten wat je je kinderen wilt meegeven
je hoort zoveel...
je leest zoveel...
je denkt zoveel...

soms weet je ook niet meer
wat nu voor jezelf het belangrijkste is

hoe kan God
voor mij
elke dag
belangrijk
zijn?

op de mooie dagen
als het danklied
zomaar door de auto schalt

maar ook op de lastige dagen
als ik niet weet
wat ik moet bidden

en het ergste zijn
misschien
wel
de drukke dagen

als ik God helemaal geen plek geef
in mijn leven

ik heb mensen om me heen nodig

laatst verwees ik al
naar de prachtige uitspraak
van hilary clinton
"it takes a village to raise a child"

ik zou 'm veranderen
"it takes a community to raise a child"

je kinderen hebben meer mensen nodig
dan jij alleen

stel toch dat ze alleen met jou opgezadeld zitten!
met jouw blinde vlekken
met jouw eigen geschiedenis
met jouw emoties

gelukkig hebben ze meer mensen
om op terug te vallen

om hun beeld van menszijn te bouwen
hun beeld van God

maar als moeder heb je ook
die gemeenschap nodig

mensen om je heen
die inspireren
die transparant zijn

heb jij die mensen?

mensen bij wie je een bakkie kunt doen?
met wie je via facebook inspiratie uitwisselt?
of mails stuurt
of op de raarste moment een prachtig telefoongesprek hebt?

misschien zijn het ook wel mensen die je nooit ontmoet
maar van wie je alleen maar teksten leest

ik heb wel een aantal mooie mensen om me heen!
lieve vrienden
prachtige broers en zussen in de Heer
'echte' broers en zussen en ouders


ik merk ook
hoe belangrijk voor mij papieren vriendinnen zijn
wier boeken en blogs ik lees

vrouwen (en mannen) die misschien totaal anders zijn dan ik
maar me wel kunnen inspireren

om vol te houden
om God te zoeken
om genade te aanvaarden en ervaren

één van die vrouwen is voor mij ann voskamp
misschien heb je weleens eerder over haar gelezen

ze heeft een tijdje geleden een boek geschreven
en dat is in het nederlands uitgekomen!
ik ben daar erg blij mee!


ann is een vrouw
die in de witte, grijze, maar juist ook zwarte momenten
van het leven
God zoekt en zich door God laat zoeken

er is een aparte website over het boek

en ook youtube kun je het een of ander vinden...


en natuurlijk kun je ook gewoon op haar website kijken
en die gaan volgen: www.aholyexperience.com


3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven Janneke. En wat heb je een leuk 'over mij' geschreven over jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je blog sinds kort ontdekt en geniet van je berichtjes! Wat een mooi feest hebben jullie gegeven ( zie hieronder )! Wat een prachtige taart en die kopjes......geweldig.
    Ik hoop vaker langs te komen!
    Gods zegen.
    Liefs,
    Arja
    www.arjasart.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven. In de Jente die je me laatst mee gaf las ik het artikel over dit boek. Dit sprak me aan. Ik heb mezelf direct het boek kado gedaan. Wat mooi om te lezen over dankzegging en genade. Om stil van te worden. Wat heb ik ook nog een boel te leren.

    BeantwoordenVerwijderen