vrijdag 16 mei 2014

avondvierdaagse



elk jaar hoop ik dat ze het vergeten
maar dat doen ze natuurlijk niet

en anders herinnert de oudercommissie
ons er wel aan
door een keurig briefje
waarop je kunt invullen
dat je kind meeloopt
en wanneer jij als ouder meeloopt

zucht

de avondvierdaagse

eigenlijk heel erg leuk natuurlijk!

zingende kinderen
met appels
en flesjes water

:-)


tot zover de droom

hordes kinderen
wachten op de gadget van de plus
bang dat je kinderen kwijtraakt
en elke dag bedenken wie waarheen rijdt
en wie de peuter op bed legt
na afloop zere voeten van het slenteren
en kinderen die bijna te moe zijn om te gaan slapen

niet altijd een feest dus

maar dat is vanuit mijn gezichtspunt

de kinderen vinden het heerlijk

boaz rent bij elkaar zo'n 7 kilometer per dag
die zigzagt de hele weg
en blijft stralen
grapjes maken
en plagen

christi loopt met haar vriendin
en vindt het allemaal
maar gezellig
vooral om van te voren
haar tas met leuke & lekkere hapjes te vullen


ze krijgen mee:
- schoolbeker met drinken (geen pakjes natuurlijk ;-)
- fruit / komkommer (veel duurder dan snoep, maar ze vinden het lekker: komkommer, appel, druif)
- een halve sinaasappel met mentos in zakdoek gewikkeld (vies natuurlijk, maar ze slorpen 'm helemaal leeg)
- een rol mentos per kind per avond om te delen
overzichtelijk
en nog tamelijk gezond


en dan is het alweer de laatste avond
wat geef je dan?

soms zwicht ik voor snoep
"iedereen heeft het"
maar meestal probeer ik iets anders


dit jaar donald duckjes
en daar waren ze erg blij mee!

wel was mijn timing wat slecht
want toen ik een paar uur later in de kringloop was
lag daar een enorme stapel duckjes
voor 10ct het stuk :-(

die liggen nu in de kadootjeskast
op het zomerrapport te wachten ;-)


conclusie:
het is vooral gezellig
en ietsiepietsie gezond
maar een prima traditie
die ik hoop dat ze onthouden!

PS: lees vooral even de grappige column van nine






1 opmerking: