donderdag 29 mei 2014

moeder en kalfje


ik roep altijd heel hard dat ik een stadsmeisje ben

en dat ben ik ook wel een beetje

ik houd niet van vieze handen ;-)
en ook niet van vliegen
ik ben bang voor grote dieren
en ga NOOIT meer op de rug van een paard zitten

maar...

eigenlijk ben ik toch ook wel een beetje
gaan houden
van die grote groene pannenkoek
waar wij wonen

(en wees niet bang
we wonen gewoon in een buitenwijk van Franeker
dus echt niet middenin
een grote groene weide)

en er zijn zelfs momenten
dat ik vreselijk blij ben
dat ik niet in de stad woon

als ik de deur uit kan rennen
en hardloop door de weiden

als ik de klavers in de berm zie
en de boterbloemen

als ik de wagens vol aardappels
en suikerbieten zie rijden

en...

als je bij de kalfjes staat te kijken

twee jaar geleden werd er een kalfje geboren
bij gemeenteleden
en die kreeg de naam 'christi'
naar onze oudste dochter

afgelopen week is kalfje christi
alweer moeder geworden

en weet je hoe haar kalfje heet?
ja, anna!


dus wij togen naar de boerderij
en gingen kijken bij kalfje anna

geweldig!

wat zijn we toch gezegende mensen
dat we middenin de natuur wonen

en zomaar Gods schepping
kunnen bewonderen
en aanraken [lik!]

3 opmerkingen:

  1. Leuk leuk!
    Haha, ik ben ook zo'n stadsmeisje.
    En ik geniet nu ook van een dorpje, en een paardenkar in de straat, of ezels, of n wagen vol oogst, enzo. Het hééft gewoon wat.
    Gniffel, ik liet vanavond ook een schaap aan m'n hand likken. En i vond het schattig, mooi, dichtbij de echte natuur. Maar ehm.. ook n beetje vies. Maar dat liet ik maar niet merken, want mn zoon en peutermeisje stonden naast me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha! ik moet altijd zo lachen om je reacties Petra, zo leuk & herkenbaar! dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen