vrijdag 9 mei 2014

weekend wensen 22



hoewel ik net in een interview heb gezegd
dat ik geen groene vingers heb

en dat is waar...
want ik laat kamerplanten altijd doodgaan...

toch -
geniet ik erg van onze lente tuin!

eigenlijk vind ik na 7 jaar de voortuin pas mooi
met mooie bloemen en vullende kruipers
lekker vol!
(binnenkort foto's!)

maar ik geniet ook erg van de achtertuin -
hoewel die erg gedomineerd wordt door de lelijke trampoline
(die tegelijk zoooo heerlijk is!)
is het tegelijk een fijne plek
met veel ruimte

in de achtertuin staan onze kruiden
de rabarber
de mega-braam
en zomaar wat groente
die eigenlijk nooit zo goed groeit :-(




toch is het heerlijk
om zaad uit te zoeken
bakken in de vensterbank te hebben
een tuintafel vol tomatenplantjes
en elders bakjes vol courgettes
de munt op te zien komen (hele zomer gratis thee!)
en de bloemen in de aardbeien







een belofte voor de zomer!

ik wens je dit weekend toe
dat er voor jou ook beloften zijn

zaadjes die ooit geplant zijn
en waarbij je nu de puntjes boven ziet komen

groei waarop je hoopt
en waar je zo naar verlangt

de belofte van een klein beetje oogst

wat kun je daar soms naar uitzien!

ik wens je toe
dat je ervaart
dat God groei geeft
en oogst!








* * *

om te grinniken: twee jaar geleden overleed maurice sendak van 'where the wild things are'. hier een prachtige quote van hem
om te plannen: deze zomer gaan we weer naar de zomerconferentie van new wine; het programma is nu bekend!
om te bestellen: vorige week keken we de tekenfilm over corrie ten boom, maar in augustus komt er een kinderboek over de familie ten boom uit!
om te lezen: tien tips voor mensen met schrijfambitie
om te knutselen: prachtige strik van origami bij moodkids (tip: maak er een paar en leg ze bij je kado-papier klaar!)
om te naaien: vind jij dit ook niet een geweldig jurkje?



2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk he, een tuin te hebben. We hebben nu ook onze voor- en achtertuin op orde eindelijk. Heerlijk is dat..overzichtelijk.... ik moet nog wat kruiden zaaien en aanschaffen. Heb nu alleen tijm en bieslook...maar als ik jouw spul zie, dan ruik ik het haast. Lekker.
    en ik moet bekennen dat we kunstgras hebben voor een stukje tuin. Lekker makkelijk en altijd netjes. Fijne zondag samen met misschien iets droger weer....?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om je op te verheugen: een ochtend kletsen, koffie en zingen met vriendinnetje :-)!

    BeantwoordenVerwijderen