vrijdag 2 mei 2014

klereNzooi

een zooi is het hier wel vaker
dat weten jullie intussen wel

la van jongste - vóór de sanering 

en kleren
die slingeren hier ook nogal eens
door de kamers
over de trappen
langs de bedden

vandaag ging ik braaf kleren passen
met de oudste
en een beetje met de jongste

de dames van 9
en van 3 dus

nu ben ik dol op meisjeskleren
ik loop kwijlend door de hema
nog erger bij de zara
en sleep me maar weg bij de didi
maar uiteindelijk slaag ik gelukkig meestal
bij de kringloop
en op de rommelmarkt

hoewel...
ik dan natuurlijk weer te veel koop
want het is zo goedkoop

en je koopt geen setjes
dus je moet overal iets bij zoeken

anyway

klerenwissel vandaag dus

dat is zo'n deftig woord
dat sommige mensen keurig
twee keer per jaar doen

ik meestal niet

maar vandaag wel!

joehoe! kast oudste - na sanering

en omdat ik al die meidenkleren zo leuk vindt
bewaar ik meestal wel veel
als het christi niet meer past

dan gaat het nog naar een nichtje

maar ik krijg het allemaal braaf weer terug

en dan wacht het nog eens 5 jaar
tot anna's billen en benen en buik weer wat gegroeid zijn

en dan...
IS HET UIT DE MODE!
IS HET ELASTIEK LAM!

helemaal niet duurzaam dus!!!

mijn conclusie vandaag:
misschien kan ik de enige meisjeskleren
beter direct aan een ander meisje geven

en toch voor anna alles weer opnieuw zoeken

hoewel...
die katoenen zomerjurken
die zijn nog prima

en die pyama's meestal ook...

en dat éne rokje...

ja.
zo gaat dat dus.

iemand nog een goede tip?


de restjes... 




4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, hier hebben we de klerenzooi ook opgeruimd. Onze jongens lopen precies achter elkaar aan in de maten. Dus de jongste past nu, wat de oudste vorig jaar zomer nog droeg. Merk wel dat nu ze groter worden de knieën van de broeken vaak snel slecht zijn.
    Als de jongste 't niet meer past, mag een vriendin nog uitzoeken en dan gaat 't naar de kringloop of vuilstort... Ligt er maar net aan hoe afgedragen 't is ;).
    Succes met afscheid nemen van die mooie kleren en 't opruimen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geen tips, alleen veel herkenning! idd, kwijlend door de Hema, en nergens iets bijpassende bij vanwege tweedehands en geen setje...kasten puilen daardoor uit...ik overweeg af en toe om aan de mix toch maar wat meer 'nieuwgekocht' toe te voegen, zodat we uiteindelijk minder kleren in de kast hebben liggen en het ook voor de kids wat overzichtelijker is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier hebben we 3 meiden en 1 zoon nog al "strak op rij ( 4 kids in 5 jaar ) en zelfs ik schijf niks door... juist omdat we een groot gezin zijn wil ik niet die stempel, ik koop veel merken bij de kringloop en op rommelmarkten ( en ook leuk maar zonder merk hoor ) en vervolgens zet ik dat wat niet meer past op marktplaats als pakket of op de rommelmarkt, vaak krijg je er de aankoopprijs ( of iets minder nog weer voor terug ) zo lopen alle 4 de kids in voor hun "nieuwe" kleding en mag ik als shopaholic toch bewust en budgetair verantwoord lekker shoppen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons gaat het net zo! Ik had kleding bewaard van oudste voor middelste maar idd uit de mode, staat niet en 't is een heel ander kind. Van middelste gaat het wel door naar jongste. Tegenwoordig gaat het van oudste naar een vriendin. Gewoon lekker weggeven. En er komt altijd wel weer wat anders onze kant uit.

    BeantwoordenVerwijderen